شعر

انجمن شاعران حسابدار

شعر

انجمن شاعران حسابدار

دمی با اندیشه شاعران

شب

اعترافی طولانی ست .              احمد شاملو

 

سهم من ،

آسمانی ست که آویختن پرده ای آن را از من می گیرد.            فروغ فرخزاد

سیصد گل تاریک می برد

سینه ی سپید ِ پیرهنت .                       فدریکو گارسیا لورکا

 

در روزهای ابری

من شگفتم

از عمر تو .                      احمدرضا احمدی

 

به سوی آب می روم / کمان ماه / در آرزوی گلویم

در آن دقیقه ی برج / قسم می خورم / عاشق چشمی نبوده ام .


دوان آمده امروز / با چهار زانوی زخم / بریده بر کف ایوان .                      بهرام اردبیلی

مرگ من سفری نیست ، / هجرتی ست

از وطنی که دوست نمی داشتم / به خاطر نامردمان اش .                  احمد شاملو

 

آن روزها رفتند  / آن روزهای خوب / آن روزهای سالم سرشار

آن آسمان پر از پولک / آن شاخسار پر از گیلاس / ...                      فروغ فرخزاد

 

 

بهشت من ، دشتی / بی بلبل

یا بربط/ با رودی محتاط / و یک چشمه ی کوچک .                            لورکا

 

شبی شکسته بود و یار با باد می رفت / من از ظلمات یار ، دلگیر

تو نقش یار بودی و / نمی دانستی .                                    احمدرضا احمدی

 

دریا تمام وزش هاست / دریا تمام صداها است

گر با تمام صدا ها ، / و با تمام وزش ها ، / دریا تمام مرا می برد !                             یدالله رویایی

 

ای فصل با باران ما ، بر ریز بر یاران ما

 چون اشک غمخواران ما در هجر دلداران ما                             مولانا

 

دیریست که دلدار پیامی نفرستاد / ننوشت سلامیّ و کلامی نفرستاد

صد نامه فرستادم و آن شاه سواران / پیکی ندوانید و سلامی نفرستاد                                    حافظ

 

پندم مده ای دوست ، که دیوانه ی سرمست

هرگز بسخن  عاقل و هشیار نباشد                                                      سعدی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد